Верховна Рада України схвалила ряд фіскальних стимулів (пільговий режим) розвитку електротранспорту в Україні, зокрема, звільнення від сплати податку на додану вартість (ПДВ) і ввізного мита з +2021 до 2028 року обладнання та комплектуючих для власного виробництва електротранспорту (легкові авто, електробуси, електровантажні авто та спецавто).
Відповідні законопроекти про внесення змін до Податкового (№3476) і Митний (№3477) кодексів з метою стимулювання розвитку галузі електротранспорту прийняті в першому читанні відповідно 316-ю і 308-ма голосами народних депутатів при необхідних 226.
Пропонована пільга не поширюватиметься тільки на обладнання для виробництва тролейбусів, оскільки їх випуск вже налагоджений в Україні.
Крім цього, законопроектом №3476 пропонується до 31 грудня 2033 року звільнити від сплати податку на прибуток підприємства електротехнічної промисловості, які реалізують електродвигуни для виробництва електротранспорту (за винятком тролейбусів), літій-іонні акумулятори, зарядні пристрої, а також підприємства автопрому, які реалізують електрокари власного виробництва .

Разом з тим законопроектом пропонується продовжити або розширити пільги для імпортерів і покупців електромобілів.
Пропонується, зокрема, продовжити до 31 грудня 2025 року звільнення від сплати ПДВ операцій із ввезення і / або постачання легкових електромобілів (в даний час пільга діє до кінця 2022 року).
Покупців електромобілів до 31 грудня 2030 року також ще пропонується звільнити від сплати внеску на обов’язкове пенсійне страхування, надати податкову знижку по сплаті податку на доходи фізосіб, але ввести ці норми з 1 січня 2026 року.
У пояснювальній записці до законопроектів констатується достатній промисловий потенціал України для виробництва електротранспорту. Зокрема, є п’ять автобусних заводів, завод вантажних авто, потужності з випуску 300 тис. легкових авто на трьох заводах.
Однак в даний час держава стимулює імпорт електромобілів, а не їх виробництво. Зокрема, з 1 січня 2016 роки не стягується ввізне мито, продовжено до 2022 року звільнення від сплати ПДВ, ставка акцизу встановлена на рівні 1 євро на 1 кВт / год ємності електроакумуляторів.

“Введення пільгового оподаткування збільшило ввезення електромобілів з 1706 в 2016 році до 7542 одиниць в 2019 році, проте на ринку домінують старі електромобілі (93% в 2019 році)”, – констатують автори документів.
Напередодні міністр інфраструктури України Владислав Криклій підкреслив, що Кабінет міністрів і Верховна Рада повинні створювати умови для поширення електромобілів в Україні та розвитку належної інфраструктури.
“Станом на кінець липня 2020 року в Україні зареєстровано вже майже 23 тисяч електромобілів і трохи більше гібридів, які разом складають близько 46 тисяч авто. Національною транспортною стратегією до 2030 року передбачено стимулювання використання електромобілів. Найближчим часом ми плануємо оновити її положення, в тому числі щодо використання міського електричного транспорту “, – зазначив він.
Нагадаємо, Міністр інфраструктури обіцяє збільшити частку електрокарів в Україні до 75% в 2030 році.
Читайте найцікавіші еконовини АРТ-ЕНЕРГО в Telegram та Фейсбуці