Новий проект ЄС: повністю електричні автомобільні пороми замість дизельних

Дизельні двигуни вважаються одним із найбільших факторів, який сприяє забрудненню повітря та зміні клімату. Пороми, які доставляють людей і їхні автомобілі з пункту А у пункт Б, традиційно оснащені дизельними двигунами. Але це може змінитися найближчим майбутнім, принаймні в Європі. Вчені розробили екологічно чистий пором з електричним приводом у межах проекту E-ferry, що фінансується ЄС.

Данський острів Ері є прикладом одного з можливих варіантів використання такого порома під назвою Ellen – наразі найпотужнішого у світі електричного порома. Оскільки між островом і материком немає моста, пором – це єдиний спосіб дістатися до материка приблизно 6000 жителям острова.

Новий проект ЄС: повністю електричні автомобільні пороми замість дизельних
Новий проект ЄС: повністю електричні автомобільні пороми замість дизельних

Менеджер з питань преси та інформації в Ері, EnergyLab (провідний партнер проекту) Халфдан Абрахамсен сказав: “Ellen повністю живиться електрикою з поновлюваних джерел енергії. Він не має на борту резервного генератора. Це засвідчує той факт, що пором працює, не створюючи вуглецевих викидів. Іншими словами: замінивши старий дизельний пором на повністю електричний, який працює на відновлюваних джерелах енергії, ми показали, як можна різко зменшити вуглецевий слід острова.”

За словами Абрахамсена, створення цього революційного порома було непростим завданням. Кожен компонент, від корпусу до акумуляторів і самого зарядного пристрою, був розроблений з урахуванням максимальної ефективності. Корпус був спроектований так, щоб мати мінімальний опір і ковзати по воді з мінімальними витратами енергії. Також була необхідність звільнити місце для 840 батарей, для яких дослідники розробили надзвичайно компактну сучасну електричну систему.

Одним з найбільш важливих аспектів проекту був зарядний пристрій. Адже якщо зарядний пристрій не підключається дуже швидко та надійно, коли судно прибуває у порт, оператор не зможе отримати достатньо енергії, щоб підтримувати його у робочому стані. Будь-яке відключення чи неякісне заряджання призведе до затримки або скасування послуги. Щоб уникнути таких труднощів, зарядний пристрій в Ellen знаходиться у верхній частині апарелі корабля. Робототехнічний кронштейн автоматично з’єднує чотири лінії зарядки.

Щоб замінити старий дизельний пором, Ellen повинен був мати можливість здійснювати п’ять поїздок в обидва кінці щодня. Пан Абрахамсен з гордістю заявив, що пором Ellen не тільки зміг досягти цього стандарту, але і перевершив всі очікування. Проект показав, що він здатний здійснювати навіть до семи поїздок в обидва кінці на день. 

Пором проходить 22 морські милі між зарядами, що становить близько 40 кілометрів. Цього діапазону більш ніж достатньо для потреб острова і досить, щоб обслуговувати від 65 до 80% усіх північних поромних маршрутів і як мінімум 900 європейських маршрутів.

Що стосується екологічності, Ellen неможливо перемогти, вважають вчені. За їх оцінками, пором щорічно зберігає 2520 тонн CO2 та видаляє понад пів тонни шкідливих часток з повітря. А його енергоефективність становить 85%, що удвічі вище, ніж у звичайного дизельного двигуна.

 Ще один плюс, полягає в тому, що новий пором також дозволяє заощадити гроші. Заряджати акумулятори набагато дешевше, ніж заправляти бак дизельним паливом

«Ellen – доказ того, що ми можемо позбутися залежності від викопного палива”,– підсумував пан Абрахамсен.”Демонструючи, як електричні пороми можуть обслуговувати безліч маршрутів, ми сподіваємося викликати сплеск використання морських рішень з нульовим рівнем викидів.”

Читайте найцікавіші еконовини АРТ-ЕНЕРГО в Telegram та Фейсбуці

Подібні статті

коментарі

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Популярне

Французький цементний гігант LafargeHolcim об’єднується з підрозділом GE по переробленню поновлюваних джерел енергії

Підрозділ General Electric з поновлюваних джерел енергії й LafargeHolcim, найбільший у світі виробник цементу, уклали угоду з перероблення лопатей вітрових турбін.

Китайські лідери в області електромобілів прогнозують, що до 2030 року на місцевому ринку будуть домінувати автомобілі на новій енергії

Транспортні засоби на новій енергії будуть домінувати на найбільшому автомобільному ринку у світі приблизно через десять років. Про це заявили два керівники...

Shine – портативна вітрова турбіна для шукачів пригод

Канадський стартап Aurea Technologies розробляє та виробляє портативні системи відновлюваної енергії для світового ринку. Турбіна Shine - це перший споживчий продукт компанії,...